Keşif Yolunda

Honda CRF 250L ve Rally Lastik Değerlendirmesi

Lastik seçimi hemen her ortamda, forumlarda, sosyal medya sayfalarında sürekli konu olan bir mevzudur. Aynı marka/model lastikler için farklı kişilerden farklı yorumlar duyarsınız ve okursunuz. Bunun sebebi genelde kişilerin kullanım şekillerindeki farklılıklardır. Lastik bizim yerle temasımızı sağlayan parça olduğu için aslında çok önemli bir görev üstleniyor. Bu nedenle seçimlerimizi, üreticilerin tavsiyeleri ve motorumuzu kullanım şeklimize göre yapmalıyız. Bu yazıda kendi motosikletimde kullandığım üç farklı lastiğin bende bıraktığı izlenimleri paylaşacağım. Bu lastikler IRC, Michelin Sirac ve Mitas MC23 Rockrider.

IRC

IRC Foot Loose

IRC ile başlayalım. Honda bayisinden sıfır bir CRF250L aldığınızda üzerinde IRC takılı olarak size teslim ediliyor motor. Ön lastik 3.00-21, arka lastik 120/80-18 ölçülerinde. IRC lastikleri toplamda 5.000 km kadar kullandım. Lastik ömrü nedir diye sorarsanız ben sonuna kadar kullanmadığım için bilmiyorum ama 15 bin km. diyen de var 20 bin km. diyen de var.

  • Arazi Kullanımı

Araziye çıktığımızda aslında çok farklı yüzeylerle karşılaşıyoruz. Kum, çakıl, çamur, yumuşak toprak, sert taşlı yollar ve benzeri bir çok durumla baş etmemiz gerekiyor. Bu lastiğin iyi olduğu yerler genelde sert zeminli arazi koşulları. Çamurda ve yumuşak toprakta, dişlerinin arası yeteri kadar açık olmadığı için hemen doluyor ve iyi bir tutunma sağlamıyor.

  • Asfalt Kullanımı

Eğer asfaltta keskin manevralar yapma niyetinde iseniz kesinlikle bu lastik size göre değil. Kuru asfaltta lastik yeteri kadar ısındıktan sonra 50/50 bir lastiğe göre aslında fena sayılmaz. Ancak ıslak zeminde gerçekten kötü diyebilirim. Hiç mi kullanılmaz? Tabi ki kullanılır ama daha iyileri var o nedenle bu kısmı için kötü demek bence yerinde olur. Benim bu lastiği değiştirmemdeki asıl sebebim ıslak zemin performansını beğenmiyor oluşum. Çünkü motorumu günlük yaşamımda 4 mevsim şehir içinde ulaşım aracı olarak da kullanıyorum.

Michelin Sirac

Michelin Sirac

IRC nin ıslak zemin performansından bıkmış olduğum zamanlarda yaptığım bir tercih Michelin Sirac. CRF ye uyan ölçüleri ön lastik 90/90-21, arka lastik 120/80-18. Fiyatı bu günlerde 950 TL civarında. Bu lastik için bazı kullanıcılardan ön janta tam oturmadığı yönünde bildirimler var, titremeye sebep oluyormuş. Ancak küçük bir işlemle düzeltilebiliyor. Bu lastiği 7.000 km kullandım. Ortalama bir kullanımda 20 bin km. lastik ömrü var.

  • Arazi Kullanımı

Lastik dişli olmadığı için kum, çamur ve yumuşak toprakta iyi bir performansı yok, zaten beklememek de lazım. Ancak ben bu lastikler takılı iken Uludağ göller bölgesine tırmandım. Yol büyük ve keskin taşlarla doluydu. Zaman zaman patinaja düşmesi dışında çok sıkıntı olmadı. Buna rağmen yüksek bir arazi performansı yok.

  • Asfalt Kullanımı

Sirac kendini asfaltta gösteriyor. Lastik % 80 asfalt, % 20 arazi olarak tasarlanmış. Bunu da sürüş esnasında fazlasıyla hissettiriyor. Bu lastiği Uçmakdere virajlarında oldukça zorladım. Islak zemin performansına gelince; çok çok iyi diyebilirim. Yağışlı havalardaki tutunması kuru zemindeki kadar iyi.

Mitas MC23 Rockrider

Mitas MC23 Rockrider

Mitas MC23 Rockrider lastikleri yaklaşık 4 bin km. dir kullanıyorum. Bu lastikler %50 asfalt %50 arazi yapısında üretilmiş. CRF ye uyan ölçüleri ön lastik 90/90-21, arka lastik 110/80-18. Ortalama kullanım ömrü 15 bin km. diyebiliriz.

  • Arazi Kullanımı

Bu lastikte IRC gibi özellikle sert zeminlerde iyi. Diş yapısı nedeniyle çamurda bir cross lastik kadar tutunma sağlamıyor ama dişlerinin arası IRC ye göre daha açık olduğu için hemen dolmuyor. Genel olarak arazi performansı bana yetiyor, IRC den daha iyi olduğunu söyleyebilirim.

  • Asfalt Kullanımı

Asfaltta ise lastik ısındıktan sonra çok başarılı. Ben bu kadarını beklemiyordum açıkçası. Lastiğe elinizle dokunduğunuzda biraz sert ancak ısınıp yol koşullarına uyum sağladığında ıslak zeminde bile gayet başarılı. arka lastiği kızaklatmak için frene sert basmanız gerekiyor. Özetle bu lastik için tam bir 50/50 enduro lastiği diyebilirim.

Ayrıca CRF 250L ve Rally için aşağıda listelediğim lastikleri de kullanabilirsiniz. Bu lastikleri ben henüz kullanmadığım için detaylı yorum yapmıyorum, kullanan tanıdıklarınızdan bilgi alabilirsiniz.

  • Mitas C04 arazi lastiği
  • Mitas E08 asfalt lastiği
  • Mitas E07 50/50 lastik
  • Mitas MC24 asfalt lastiği
  • Yasa arazi lastiği
  • Kenda K780 arazi lastiği
  • Pirelli Scorpion MT90 asfalt lastiği
  • Pirelli Scorpion Rally arazi lastiği.

Lastik seçimi konusunda şuna değinmeden edemeyeceğim. Lastiği elinizle yoklayıp hmm bu lastik sertmiş ya da yumuşakmış gibi değerlendirmeler yapıp sonuca gitmeye çalışmayın. Çünkü lastikler en iyi performanslarını yolda ısındıktan sonra verirler. Yani lastik sert olabilir ama ısındıktan sonra asıl formuna kavuştuğunda sizi şaşırtabilir. Tekeriniz düz bassın.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 28 Kasım 2017 by in Ekipman and tagged , , , , , , , , , , , , , , .

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 146 takipçiye katılın

%d blogcu bunu beğendi: