Keşif Yolunda

19-20 Kasım Enduroist Kastro Kampı

Bu sene yaz çok yoğun geçti. Bayramdı seyrandı, tatil, sağlık problemleri, düğün dernek  derken bir aktivite yapamadım neredeyse. Öyle hafta sonları arada bir arazi yaptık durduk.

Allahtan Enduroist var. Ekipce bir kamp organizasyonu yapıldı ve 19-20 Kasımda Kastro da kampımızı yaptık. Kamp yerimiz Tekirdağ’ın Saray ilçesine bağlı Bahçeköy köyünde bulunan Kastro plajı diye bilinen yerdi. Harita bağlantısı için buraya tıklayabilirsiniz. Kastroda bulunan kamp alanı evimden yaklaşık 200 km mesafede bulunuyor.

Bu kamp tek gece kalmalık kısa bir kamp olduğu için yanıma sadece temel kamp malzemelerini alıyorum. Çadır, uyku tulumu, mat, kafa lambası, çakı, yedek çamaşırlar ve motosiklette oluşabilecek arızaları tamir için temel aletler.

Arkadaşlarımızdan bazıları 18 Kasım Cuma günü iş çıkışı yola çıkarak gece kamp alanına ulaşıyorlar. Ben iki arkadaşla birlikte Ümraniye Meydan AVM nin orada buluşup sabah 9 gibi ilk olarak Subaşı Köyüne diğer ekiplerle buluşmak üzere yola çıkıyoruz. Subaşında diğer arkadaşlarla buluştuktan sonra fazla kalabalık bir grup oluşturmadan ikişer üçer kişi olarak kamp alanına doğru devam ediyoruz. Bu takip ettiğimiz rotada hiç araziye girmedik çünkü aramızda ağır endurolar da vardı. Ama yine de rotamız belli bir noktadan sonra bol virajlı ve yeşillikler arasında bize yeterince göz zevki yarattı. Kamp alanına 10-15 km kala Bahçeköyde Hamidenin Mutfağı isimli bir kaç ablanın işlettiği hoş bir mekanda akşamdan giden grupla buluşuyoruz. Mekanın kahvaltısı ve çorbaları çok güzel, yolunuz düşerse mutlaka uğrayın derim.

Burada yemek işini hallettikten sonra kampta yemek içmek için alış verişimizi yaptık. Hemen yolun karşısında sucuk satan bir dükkandan her biri araba direksiyonu büyüklüğünde olan beş altı tane sucuk aldık. Eğer siz de sucuk yapmayı planlıyorsanız buraya mutlaka uğrayın derim. Sucukların fotoğraflarını çekmemişim. İyi ki de çekmemişim yoksa yazıyı okurken yarıda bırakıp mutfağın yolunu tutardınız 🙂 Alış veriş sonrasında burada buluştuğumuz arkadaşlarla yaklaşık 15-20 dk mesafedeki kamp yerimize gidiyoruz ve ilk iş çadırlarımızı kuruyoruz.

kamp yeri 1

kamp yeri 2

Hep birlikte birbirimize yardım ederek çadırlarımızı kurduktan sonra biraz mola verip sohbet ederken diğer arkadaşlarımız da birer ikişer kamp yerine geldiler. Cumadan giden ekip pek yakacak bulamadıkları için gece biraz üşümüşler o nedenle başkan sağ olsun önce odun işini halletti. O iş halledilince bizi kaşıntı tuttu ve hadi buraya gelmişken biraz araziye girelim dedik. 4 CRF, 1 Afrika Twin 1 de F650 GS ile çıktık kamp alanından ve ormanın içine doğru giren dar yolları denemeye başladık. Ancak pek de umduğumuzu bulamadık, bir kaç denemeden sonra geri döndük.

Döndüğümüzde ilk iş ateş yakıp ortamı hazırlamak oldu. Henüz odunlarımız gelmemişken iki arkadaşımız Cuma günü keşif yaparken buldukları kocaman ağacı sırtlayıp getirdiler sağ olsunlar. Ağaç parçalanmamış olduğu için ortasından başladık yakmaya. Sonradan gelen odunlar birer birer yanıp kül olurken bir tek o kalmıştı 🙂 Masalar hazırlandı, salatalar yapıldı derken hava karardı ve sucuklar atıldı ızgaraya. İlerleyen saatlerde sohbet iyice koyulaştı ve iki arkadaşımız güzel bir haberin sürprizini de yaptı. Sonradan kamp yerine gelen ve aralarında müzisyen arkadaşların da olduğu bir grubun da bize katılmasıyla çok eğlenceli vakitler geçirdik. Uyumak için çadırlarımıza gittiğimizde saat gece 02:00 civarındaydı.

Kamp alanı Bahçeköy Deresinin denizle buluştuğu noktada, yem yeşil ağaçların altında çadırlarınızı kurabileceğiniz sessiz bir yer. Sessiz diyorum çünkü kasım ayında olduğumuz için. Yaz aylarında buraya gittiğinizde oldukça kalabalık oluyormuş. Kamp alanının girişinde bir işletme var buradan içecek bisküvi gibi atıştırmalık ihtiyaçlarınızı temin edebilirsiniz. İşletmenin sahibi ücreti karşılığında yakacak odun bulma konusunda da yardımcı oluyor. Gece olduğunda sıcak kahvenizi yudumlarken şehirde göremediğiniz bütün yıldızları görebiliyorsunuz. Kastronun Kıyıköy ve Çilingoz Tabiat parkına da yakın olması bir avantaj, gitmişken buraları da gezebilirsiniz.

Gece soğuk olmasına karşın bu kampta kullandığım ekipmanlar sayesinde hiç üşümeden rahat bir uyku çektim diyebilirim. Ekipmanlar; makalu marka çift katman çadır, husky monti uyku tulumu ve her zaman kullandığım mat ve termal içlik.

Açık havanın da etkisiyle herkes sabah erken saatlerde uyandı. Yine Hamide’nin Mutfağına kahvaltı yapmaya gittik ve sonra gruplar halinde güzergahları benzer olan arkadaşlarla dönüş yoluna koyulduk…